Dünaamiline automaatkäigukasti õlivahetus

Automaatkäigukasti õlivahetus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meil on hea meel teatada, et meie töökotta on jõudnud täiesti uus Liqui Moly Geartronic ehk täisautomaatne, dünaamiline automaatkäigukasti õlivahetus seade, mis on välja töötatud väga vana ja õlidele spetsialiseerunud tootja poolt, et õlid saaksid vahetatud täpselt nõuete kohaselt. Mitmed seadmed turul on ehitatud konditsioneeri täiteseadmete baasil ning ei arvesta kõiki automaatkäigukasti õlivahetus eripärasid. Dünaamilise õlivahetuse puhul pumpab seade kasti uue õli, sest ainult sellisel meetodil on võimalik kätte saada vana õli ka hüdroturbiinist ning jahutusradikast.

Automaatkäigukasti õlivahetus hind koosneb: õli kogusest, filtrist, karterist ning tööst. Just õli kogus on see mis suuresti hinna määrab. Kui soovite täpset hinnapakkumist enda auto kasti õlivahetuseks, siis saatke meile hinnapäring

Soovid broneerida hooldusaega, saada meile Hinnapäring

Automaatkäigukast nagu ka manuaalkäigukast koosneb paljudest mehaanilistest detailidest, kuid erinevalt manuaalkastist toimub jõu ülekandmine mootorist mitte võllide vaid õli enda jõul. Manuaalkasti puhul on teada, et teatud aja tagant tuleb teha käigukasti õlivahetus, sest paratamatu asjade liikumine põhjustab mikroosakesi, mis satuvad õli sisse ja sellega seoses õli määrdub.
Automaatkäigukast koosneb samuti mehaanilistest osadest ning samamoodi liiguvad need mehaanilised osakesed kasti sees iga sõidu ajal. Kahjuks siiski on täna enamuste autode hooldusraamatus automaatkäigukasti õlivahetus real kirjas “Lifetime” ehk nö. eluaegne. Automaatkäigukasti õlivahetus on veel olulisem, kuna erinevalt manuaalkastist viiakse ka jõud sildadesse mitte võllide vaid õli enda jõul. 6 ning 7 käigulised automaatkastid on väga levinud, käikude lisamisega aga kasvab detailide hulk käigukastis ja seda enam suureneb ka vajadus korrektse hoolduse järele.

Automaatkäigukasti õlivahetus Tartus

Automaatkäigukasti õlivahetus võrreldes manuaalkäigukastiga on oluliselt keerulisem, ei piisa ainult õlivahetuskorgi lahtikeeramisest, selliselt saab käigukastist kätte ainult 30-40% õlist. Selleks et käigukastist kätte saada mustus ja kogu õli on vaja spetsiaalset seadet, mis peseb kasti läbi ja eemaldab õli ka hüdroturbiinist ning jahutusradikast. Ainult nii on võimalik vahetada kogu kastis olev õli. Lisaks õlile tuleb õlivahetuse käigus vahetada ka käigukasti filter, puhastada või vahetada karteripõhi koos magnetitega ning olemasolul ka karteri tihend.

Automaatkäigukasti õlivahetus hind sõltub:

– Õli kogusest
– Õli margist
– Varuosade hinnast (filterk, tihend)
– Tööaeg

Koostame Teile personaalse pakkumise, kui saadate meile Hinnapäringu

Eks see  suuresti oleneb auto kasutusest, kuid üldreegel on, et Automaatkäigukasti õlivahetus tuleks teostada iga 60 000 – 80 000 km järel. CVT käigukastide puhul on need numbrid isegi kuni poole väiksemad ehk iga 30 000 – 40 000 km järel. Kui seda mitte teha, siis võib kasti elueaks lugeda umbes 400 000 km.

Lifetime ehk eluaegne tähendab käigukasti eluiga, kindlasti mitte meie kui tarbija eluiga. Iga autotootja on välja arvestanud enda auto eluea, ehk perioodi, mil auto ei vaja veel väga suuri remonte/investeeringuid. Keskmiselt on see periood umbes 200 000 – 240 000km. Selle perioodi jooksul tõesti ei juhtu käigukastiga midagi, kuid käigukast seest võib olla juba nii must, et uue õli läbipesul ummistub mõni õlikanal ja sealt edasi käigukastile juba nii suur kahjustus, et remont kujuneb ebamõistlikuks. Igas autos on ressurssi oluliselt rohkem, seega ette planeerides on võimalik auto eluiga oluliselt pikendada.

Enamus autotootjaid võrreldakse hoolduskulude järgi, ehk kui palju kulus peale auto ostmist veel lisaks erinevate hoolduste peale. Automaatkäigukasti õlivahetus on kindlasti kulukam, kui manuaalkäigukasti oma, sest juba õli ennast on kastis kordades rohkem. See tõstab üldkulusid ning kui automüüja konkurent seda enda tabelites välja ei too, võib kaalukauss muutuda. Autotootja esmane eesmärk on et auto kestaks garantiiperioodi lõpuni ja selle aja jooksul ei juhtu ka kastidega midagi – seetõttu ei too nad seda ka välja. hea meel on tõdeda, et see vist siiski vaikselt muutub ja mitmed tootjad uute autode puhul ka automaatkäigukasti õlivahetus välba juba välja toovad, kilometraasilt jäävad need 60 000km juurde

Automaatkäigukasti õlivahetus parandab kindlasti kasti eluiga, kuid uus õli vähendab hõõrdumisi, muudab sõidu sujuvamaks, on oluliselt paremate omadustega ja käigukast töötab tõhusamalt, viies sellega seoses alla tihti ka kütusekulu