Alates aastast 2004 ehk siis euronormide EURO4 ja ka sealt edasi EURO5, EURO6 jne kasutuselevõtuga, lisati diiselautodele DPF filter (Diesel Particle Filter) Eesti keeles ka kübemefilter või tahmafilter. DPF filtri eesmärgiks on puhastada heitgaase kogudes endasse põlemata tahmaosakesed ning seeläbi tagada puhtam keskkond.
Ajapikku aga kogunevad mitmed põlemisjäägid filtrisse ning ummistavad DPF filtri kanalid ummistuvad. Tahmafiltriga autod on varustatud automaatse puhstusfunktsiooniga ning ideaalses olukorras toimub DPF filtri puhastus ise – kui tahmaosakeste hulk filtris ületab lubatud piiri, lülitab auto sisse Regeneration´i. Selle käigus tõstetakse heitgaaside temperatuuri ja filtrisse kogunenud tahm põletatakse
Selleks et toimuks DPF filtri puhastus automaatselt, peab tahmafilter saama piisavalt kuumust, tavaliselt jääb see 500-600C juurde. Enamus meie autodest aga sõidab linnas ja suhteliselt lühikesi otsi, mille käigus temperatuurid tavaliselt sinnani ei jõua, seega ei saa süsteem ka ise tahmafiltri puhastus tsükklit käivitada või ei jõua see lõpuni. Korduvalt katkestatud põlemistsükkel aga ummistab filtri. Lahendus selleks on diagnostikaseadmega suunatud nö sunniviisiline tahmafiltri põletamine. Lisaks saab samal ajal filtrisse pihustada ka puhastusaineid, mis aitavad lahustada tahma, vähendada põletustsükliks vajalikku temperatuuri ning kaitsta seeläbi filtri elemente.
Tahmafiltri eemaldamine või välja lõikamine võib küll lahendada hetkeprobleemi kuid ei ole soovitatav ja on ka seaduse mõistes karistatav, sest peale DPF filtri eemaldamist ei vasta sõiduk enam esialgu tootja poolt kehtestatud keskkonnanormidel. Kindlasti on palju mõistlikum alustada tahmafiltri puhastamisest